برگزاري همايش ضيافت نور دريزد

یزدفردا :همایش بزرگ دانش آموزی ضیافت نور در یزد برگزار شد

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا: همایش بزرگ دانش آموزی ضیافت نوربا حضور 400 نفرازبرگزیدگان مسابقات قرآنی و قاریان کشوری در نمازخانه تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار شد.

دراين همايش امام جمعه يزد گفت : خداوند بنی آدم را مورد تکریم قرارداده و پیامبرانی را برای هدایت انسانها منصوب کرده است تا آنها آیاتی را برای انسانها بخوانند تا به آیات و نشانه های خدا آشنا شود و به نقطه اوج بشریت یعنی رسیدن به خدا برسد .

آیت الله محمد رضا ناصری افزود : تلاش انسان برای زندگی کردن آماده شدن بشر برای رسیدن به خدا است و این در ساعاتی که باقرآن طی شود انجام می گیرد .

ناصری علت موفقیتهای امام راحل در عرصه انقلاب اسلامی وحرکت هایی که هم اکنون در دنیای اسلام به وجود آمده است و بیداری مسلمانان جهان را به همراه داشته است آشنایی و انس امام با قرآن بیان کرد .

وی گفت : نگاههای افراد به خواندن و آشنایی به قرآن قرق می کند ، بعضی قرآن را برای ثواب می خوانند و بعضی ها آن را کلام حق دانسته بعضی برای مسائل دینی می خوانند ولی امام به قرآن عشق می ورزید زیرا دیدگاه و نگرش او نسبت به قرآن این بود تا باخدا صحبت کند .

مدیر دانش آموزی استان یزد نيزهدف از برگزاری این همایش قرآنی را پیروی از فرمایشات مقام عظمای ولایت بیان کرد و گفت : مقام معظم رهبری در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان بیشترین تاکید را به قرآن دارند .

سیدکاظم دشتی افزود قرآن کتاب آسمانی است و همه قوانین اسلامی هم از آن نشات میگیرد پس بهترین فرصت است تا در این ماه مبارک با گذاشتن ختم قرآن و خواندن آن با این کتاب آسمانی انس بگیریم و آن را در طول سال ادامه دهیم و هم نشینی با آن را تداوم دهیم .

اجرای تواشیح و قرائت قرآن اذان توسط قاري وموذن برتر كشوري ازديگر برنامه های این همایش بود .

دراين مراسم مديركل آموزش وپرورش ، مديركل اوقاف وجمعي از فرهنگيان حضورداشتند.

روابط عمومي


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا